شارك البودكاست

نناقش علاقة الصوت بتجربة المستخدم والمتابع، في سياق الرياضة والتلفزيون والسينما وألعاب الفيديو، وكيف تؤثر بتعلّقنا واستمتاعنا بنشاط معين من عدمه.

هذه الحلقة من بحث وكتابة بشر النجار، وتحرير عمر فارس، وتدقيق تالا مراغه، وتقديم سلام قطناني.

في بودكاست «معلوم» تُبسّط سلام قطناني العلوم للإجابة على أسئلة هامّة عن أنفسنا والعالم والكون. بودكاست «معلوم» من إنتاج «صوت».

بودكاست «معلوم» من إنتاج «صوت».

*العنوان من أغنية لهبة قوّاس.

المصادر:

– Armstrong JK. Where does canned laughter come from – and where did it go? 

– Daley J. Laugh tracks make bad jokes funnier, according to science .

– Cai Q, Chen S, White SJ, Scott SK. Modulation of humor ratings of bad jokes by other people’s laughter. Current biology. 2019;29

– Provine RR. Contagious laughter: Laughter is a sufficient stimulus for laughs and smiles. Bulletin of the Psychonomic Society. 1992;30

– Kelsey-Sugg A. How we fell in and out of love with the laff box, the laugh track machine that changed sitcoms forever.

– Mobayed T. The psychology of fake crowd noise.

– Landau E. 10 questions you might have about black holes 

– Gourley M. Development, production, and impact of video game music. STELLAR.

– Parker JR, Heerema J. Audio interaction in computer mediated games. International Journal of Computer Games Technology. 2008

Support the show: https://www.sowt.com/plus

Series Navigation