اتكلمنا مع باعقيل عن الفرق بين البراند (Brand) والبراندينج (Branding) وأزاي ممكن نفس كوباية القهوة سعرها يختلف بمجرد وجود لوجو(Logo) سعيد باعقيل هو مستشار تسويق إستراتيجي وناشط في مجال العلامات التجارية (Brand Scientist & Futurist) وهو أيضًا مؤلف كتاب “Eccentric Marketing” ويعمل كمستشار في استراتيجية التسويق للعديد من الشركات في منطقة الخليج. الحلقة دي بالتعاون مع تكني ساميت القاهرة ٢٠٢٣ Techne Summit Cairo 2023تابع باعقيل على :https://fr.linkedin.com/in/baaghilتابع تيكني ساميت Techne Summit علي:https://www.facebook.com/techne.mehttps://www.instagram.com/techne.me/تابع أحمد نجيب على تويتر:https://www.twitter.com/ahmednaguibتابع المصنع على:https://www.instagram.com/elmasna3/https://www.facebook.com/ElMasna3/اسمع البودكاست من خلال https://ma3anaguib.buzzsprout.com
- الحلقة الأولي: أيمن وتار – الرحلة من الهندسة للتأليف، صناعة السينما والكوميديا في مصر، آخر مشاريعه
- الحلقة الثانية: محمد وصفي – الجزء الأول – من البريف للتنفيذ
- الحلقة الثانية: محمد وصفي – الجزء الثاني – كل إعلان وله كواليسه، تنفيذ إعلانات العبد، زهرة وطلبات
- الحلقة الثانية: محمد وصفي – الجزء الثالث – ازاى التفاضل والتكامل يكون السبب فى كل اللى حصل ده؟
- الحلقة الثالثة – مينوش عبد المجيد – الجزء الأول – إزاي وصلت انها تكون ضمن أهم ١٠٠ امرأة في افريقيا بمجال الاقتصاد؟
- البراندينج أكبر من مجرد لوجو مع باعقيل في تكني ساميت
- الحلقة الثالثة – مينوش عبد المجيد – الجزء الثاني – مستقبل الإستثمار فى مصر
- الحلقة الرابعة: تامر يسري – الجزء الأول – بيزنس الرياضة و رحلة احتراف محمد صلاح وبيج رامي
- الحلقة الرابعة: تامر يسري – الجزء الثاني – مستقبل صناعة الرياضة و أول أكاديمية إي سبورتس في مصر
- الحلقة الخامسة: روبينا يانوبولو – الجزء الأول – العلاج النفسي و القلق والتوتر ومشكلة الثقة في النفس