شارك البودكاست

في الحلقة دي من ما لا يخبرونك عن التسويق احنا بنتكلم مع عباس صحراوي المدير التنفيذي لنكتب لك عن استراتيجيات التسويق بالمحتوى وازاي تقدر تحقق أكبر عائد وازاي تقدر تربط العائد ده بالمحتوى اللي أنت بتكتبه 

علشان تعرفوا احنا هنتكلم في إيه بالضبط تقدروا تشوفوا الطوابع الزمنية (Timestamps): – 

1:48 ما هو التسويق بالمحتوى

3:08 ليه التسويق بالمحتوى ضعيف في الشركات العربية

4:22 أمثلة لبعض الشركات العربية اللي بتوظف التسويق بالمحتوى بشكل فعال

7:00 ما هي مراحل التسويق في القمع التسويقي (Content Funnel) 

10:40 مثال عملي على صناعة استراتيجية التسويق بالمحتوى (استراتيجية يمكنك نسخها وتطبيقها على شركتك)

17:58 ازاي تتتبع العائد من الاستثمار في التسويق بالمحتوى

28:33 Buyer Intent ازاي تقدر تحدد وتستهدف الـ 

33:49 الخطوات اللي محتاج تأخذها لو انضميت كصانع محتوى لشركة جديدة

38:18 مثال لكيفية صناعة المحتوى بشكل فعال 

41:36 الخطوات اللي محتاج تاخدها لو أنت مدير تنفيذي أو مسؤول عن التسويق في شركتك

44:20 عباس اتعلم صناعة المحتوى فين؟

47:30 Growth Mentor

49:09 ازاي تقدر تحدد أنواع المحتوى اللي محتاجه لشركتك

52:30 نصيحة عباس للمديرين في الشركات

57:11 تحية خاصة لمازن الضراب

كالعادة حضروا الورقة والقلم، وسجلوا اللي عباس بيقوله علشان مش هتسمعوه في حتة تانية

تابعوا ما لا يخبرونك عن التسويق على منصات السوشيال ميديا المختلفة:

https://www.facebook.com/untold.marketing.podcast https://www.instagram.com/untold.marketing/ https://twitter.com/untoldmarket https://www.linkedin.com/company/untold-marketing

تابعوني على لينكدإن علشان تعرفوا لو في جديد:

مصطفى: https://www.linkedin.com/in/mostafa-daoud

اشتركوا في قناتنا على تليجرام علشان تعرفوا ما يحدث خلف الكواليس

https://t.me/untoldmarketing

زوروا موقعنا 

Series Navigation<< ازاي أحمد خيري بنى جيم بول من الصفر للصفحة الأولى على شوبيفايازاي تبدأ في التحول الرقمي مع عمرو رضوان وريم حليم >>