في الحلقة دي معانا نهى فتحي بتكلمنا أكثر عن سرد القصص أو الستوري تيلينج وليه هو مهم في التسويق في 2022
طوابع زمنية Timestamps: –
03:56 ليه القصة مهمة في التسويق لأي براند وخصوصا في الوقت الحالي؟
06:41 قوة تأثير القصة بشكل عام على الأفراد.. ازاي القصة بتأثر بشكل كبير على اللي بيقراها أو بيشوفها؟
07:17 في قصص كتير بنشوفها بس مش كل القصص بتكون ناجحة … ممكن تكلمينا عن المواصفات الأساسية للقصة الناجحة؟
13:39 أصعب حاجة بتقابلنا وإحنا بنكتب المحتوى إن إحنا نلاقي أفكار …فإزاي ممكن نلاقي أفكار لقصص؟ أو بمعنى تاني نجيب القصص منين؟
16:08 مصادر لتعلم سرد القصة وازاي تقدر تجيب أفكار للقصص؟
20:44 نصائح عند كتابة القصة التسويقية
24:19 إيه بعض الأخطاء اللي ممكن نتجنبها لما نيجي نعمل قصة تسويقية؟
27:34 إمكانية تطبيق أسلوب القصة في التسويق في الأجينسيز؟ هل سهل وألا صعب (مشاكل ممكن تقابلك لما تيجي تطبق القصة في التسويق)
لينك قناة نهى
https://www.youtube.com/channel/UC01o7pJVlGkuEeFfPTwQUCQ
تابعوا ما لا يخبرونك عن التسويق على منصات السوشيال ميديا المختلفة:
https://www.facebook.com/untold.marketing.podcast
https://www.instagram.com/untold.marketing/
https://twitter.com/untoldmarket
https://www.linkedin.com/company/untold-marketing
تابعوني على لينكدإن علشان تعرفوا لو في جديد:
مصطفى: https://www.linkedin.com/in/mostafa-daoud
اشتركوا في قناتنا على تليجرام علشان تعرفوا ما يحدث خلف الكواليس
https://untold.marketing